Bol.com feature: Mijn Leverbelofte

Lees in dit artikel meer over het in gebruik nemen en configureren van de Bol.com feature leverbelofte.

Introductie

Middels Mijn Leverbelofte is het mogelijk om bijvoorbeeld een cut-off tijd van 'Voor 23:59 uur' te hanteren bij Bol.com. Het configureren van deze feature dient in de backend van Bol.com gedaan te worden.

Opmerking: Mijn Leverbelofte is alleen interessant indien 24-uurs levering aangeboden kan worden. Bol.com verwacht namelijk dat een order die voor de ingestelde cut-off tijd geplaatst wordt, dezelfde dag nog verstuurd wordt.

 

1. Mijn Leverbelofte toevoegen aan Bol.com account

Om gebruik te kunnen maken van Mijn Leverbelofte dien je een aanvraag te doen via het forum van Bol.com.

Onder het kopje 'Hoe stel in mijn eigen leverbelofte in?' kan je klikken op 'Klik hier om je leverbelofte te activeren', vervolgens kom je op een aanmeldformulier terecht.
Indien je een Bol.com NL en een Bol.com BE account hebt, dient het formulier twee maal ingevuld te worden (1 verkoopnummer per aanvraag).

Het verkoopnummer van je Bol.com account is te vinden door in te loggen bij Bol.com en vervolgens rechts bovenaan op de winkelnaam te klikken.
In het dropdown menu dat verschijnt wordt het verkoopnummer getoond.

2. Configureren van Mijn Leverbelofte

Nadat Mijn Leverbelofte is toegevoegd aan het Bol.com account, zal deze in het Bol.com account vindbaar zijn onder Instellingen > Leverbelofte.



Nadat je op 'Activeren' hebt geklikt, kun je Mijn Leverbelofte gaan configureren.
Je kunt hier niet alleen per werkdag je cut-off tijden instellen, maar ook optionele werkdagen en leverdagen instellen. Hieronder een voorbeeld van hoe Mijn Leverbelofte ingesteld kan worden.


Houdt er rekening mee dat de configuratie van Mijn Leverbelofte overeen moet komen met de afspraken die jullie hebben met jullie bezorgdienst(en).

Mocht je de optie "Klant kan bezorgdag kiezen" activeren, check dan eerst of deze goed doorkomt op de order in de huidige orderkoppeling. Stem dit even af met je Vendiro accountmanager.

3. In gebruik nemen van Mijn Leverbelofte

Omdat Mijn Leverbelofte in de backend van Bol.com geconfigureerd wordt, dient in de Vendiro portal ingesteld te worden dat Mijn Leverbelofte actief is.
De levertijd instellingen worden vanaf dat moment niet meer in de Vendiro portal, maar in de backend van Bol.com beheerd.

Indien er geen gebruik gemaakt wordt van shipping templates, dient dit alleen ingesteld te worden bij de default marketplace settings van Bol.com NL en/of Bol.com BE.
Bij het kopje 'Settings' kun je bij 'Delivery Time' kiezen voor de optie 'Mijn Leverbelofte'.
Nadat deze wijziging wordt opgeslagen, zal Vendiro voor alle producten 'Mijn Leverbelofte' als levertijd insturen naar Bol.com NL en/of Bol.com BE.

Indien er gebruik gemaakt wordt van shipping templates, dit dient ingesteld te worden bij de Shipping templates bij Bol.com NL en/of Bol.com BE.

De werkwijze is hetzelfde, bij 'Delivery Time' dient er bij alle shipping templates waarbij dit van toepassing is gekozen te worden voor 'Mijn Leverbelofte'.