Algemene informatie Home24

In dit artikel is algemene informatie te vinden over Home24 en welke Vendiro features er gebruikt kunnen worden via deze marketplace.

 

Screenshot 2022-08-17 at 13.26.59

 

Introductie

Home24 is een beursgenoteerd online marketplace voor meubels , tuinmeubelen en woonaccessoires, gevestigd in Berlijn . Het bedrijf heette aanvankelijk FP Commerce en werd in 2012 Home24 GmbH. In mei 2015 werd de vennootschap omgezet in een naamloze vennootschap. 

Algemene informatie 

Land Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk
Bereik 2 miljoen actieve klanten, 200.000 unieke bezoekers per dag
Commissie -
Vaste kosten  
Uitbetalingsfrequentie 3 x per maand
Productsegment Homedeco, meubels incl tuinmeubelen en textiel. 
Valuta EUR

 

Feature informatie

Aanbieden op bestaande productinformatie Ja
Product content aanmaken Ja
Orders importeren Ja
Orders annuleren Ja
Orders terugbetalen Ja, zowel deel als volledige terugbetaling van de order mogelijk
Orders verzending bevestigen Ja
Fulfilment by Marketplace (FBM) Nee, heeft Home24 niet
Repricing Nee
Settlements Ja, via automatisch import
Shipping templates Nee
Van-voor prijzen Ja
Annuleringsverzoeken Nee
Retourverzoeken Nee
Facturen (documenten) uploadenJa Ja
VAT calculated (orders) Ja
VAT collected (orders) Nee
Korting op commissie Nee

Bijzonderheden

Bij Home24 zijn geen (reguliere) e-mailadressen beschikbaar. Als alternatief importeert Vendiro het customer notification e-mailadres en zet deze in het reguliere e-mailadres. Via dit mailadres kan een bericht verstuurd worden naar een klant, echter kan de klant hier niet op antwoorden.

Het is dus geschikt om order updates (shipment, factuur etc) te sturen maar niet om vragen aan een klant te stellen of een dialoog op te starten. Dit kan via de Mirakl interface.