In dit artikel is algemene informatie te vinden over Otto en welke Vendiro features er gebruikt kunnen worden via deze marketplace.
Introductie
OTTO.de is onderdeel van de OTTO Group, waar nog vele andere bekende namen onder vallen. In 1949 begon Werner Otto het bedrijf als een postorderbedrijf. In de eerste catalogus stonden 28 schoenen die besteld konden worden. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot het één na grootste e-commerce platform van Duitsland, na Amazon.de. Je kunt er nog steeds schoenen kopen, maar inmiddels is het aanbod uitgegroeid naar vele andere productcategorieën. Zoals mode, wonen en huishoudelijke artikelen. Klik hier om je te registreren als seller.
Algemene Informatie
Land | Duitsland |
Bereik | 11.5 miljoen actieve gebruikers |
Commissie | 7% - 18% commissie per verkocht product (afhankelijk van categorie) |
Vaste kosten | €39,99 per maand |
Uitbetalingsfrequentie | Wekelijks |
Productsegment | Mode & lifestyle |
Valuta | EUR |
Feature Informatie
Aanbieden op bestaande productinformatie | Nee |
Product content aanmaken | Ja |
Orders importeren | Ja |
Orders annuleren | Nee (in ontwikkeling) |
Orders terugbetalen | Nee (in ontwikkeling) |
Orders verzending bevestigen | Ja |
Fulfilment by Marketplace (FBM) | Nee, ondersteund de marketplace niet |
Repricing | Nee |
Settlements | Nee |
Shipping templates | Ja |
Van-voor prijzen | Nee |
Annuleringsverzoeken | Nee |
Retourverzoeken | Nee |
Facturen (documenten) uploaden | Nee |
VAT calculated (orders) | Nee |
VAT collected (orders) | Nee |
Korting op commissie | Nee |
Bijzonderheden
- Je hebt een Duitse vestiging en GMBH (BV) nodig .
- Klantenservice moet in het Duits aangeboden worden
- Je moet vanuit Duitsland versturen. Een pakket wat de eerste scan in Duitsland heeft ziet Otto als een nationale zending.
- Zie voor alle eisen deze pagina
- OTTO vraagt om een 'return tracking key'. Daarnaast zijn er settings voor 'shipFromAddress' postcode, plaats en land.