Lees in dit artikel hoe je handmatig documenten kunt uploaden in de portal.
Op de detailpagina van een order in de Vendiro portal is het mogelijk om handmatig documenten te uploaden. Deze documenten kan Vendiro vervolgens doorzetten naar de desbetreffende marketplace. Bij de documenten gaat het bijvoorbeeld om facturen, creditfacturen of pakbonnen.
Let op! De volgende marketplaces worden ondersteund om 1 of meer documenttypes te uploaden.
- Amazon (de, fr, co.uk, it, es, nl, se, pl)
- Kaufland
- Home24 (de, fr, at)
- LeroyMerlin
Wanneer een marketplace dit niet ondersteund dan wordt de mogelijkheid voor het handmatig uploaden van een document ook niet getoond op de orderpagina.
Onderstaand zie je op de order detailpagina als een marketplace het ondersteund om documenten te uploaden. Via het knop "Add document" teken krijg je de optie om een document te uploaden.
Je krijgt het onderstaand te zien:
Bestand kiezen: Hier sleep of open je het betreffende PDF document.
Type: Als het om een factuur gaat dan kies je voor "Invoice". Als het om een creditfactuur gaat dan kies je voor de andere optie "Credit invoice".
Reference: Hier vul je jullie het referentienummer van het document in zoals deze bekend is in jullie systeem.
Via het menu Orders > Documents krijg je een overzicht met alle reeds geüploade documenten.
Mochten jullie hiervan gebruik willen maken dan kan je met je accountmanager contact opnemen. De accountmanager kan dan zorgen dat de nodige taken vanuit Vendiro worden ingepland om de documenten door te zetten naar de marketplace.
Het is ook mogelijk om documenten via de API te uploaden, lees daarvoor dit artikel.