Waarom is mijn product niet op voorraad op een marketplace?

Lees in dit artikel de mogelijke redenen waarom je product niet op voorraad is op een marketplace.

Als een product niet op voorraad is op een marketplace dan draai je geen omzet. Dat kan frustrerend zijn. Helemaal als je ziet dat er volgens jouw systeem wel voorraad is van dat product. Hoe kan het dat zo'n mismatch voorkomt? De reden dat een product niet op voorraad is op een marketplace is vaak makkelijk te achterhalen en te verklaren. 

1. Check de product pagina en kijk rechts onderaan de pagina naar "Stock history." Staat je product op nul voorraad dan kan het zijn dat deze simpelweg uitverkocht is.

TIP: Voorraad wordt ongeveer iedere 15 minuten bijgewerkt dus wacht eerst 15 minuten om ervoor te zorgen dat je zeker bent van de status.

 

2. Staat het product op status "Locked"?
Een product kan op "Locked" zijn gezet door jou om fouten in, bijv., prijs, voorraad, of content op te lossen. Als het product niet van status "Locked" is afgehaald dan stuurt Vendiro nog steeds voorraad van nul in naar de marketplaces. Als het product eenmaal "unlocked" is zal Vendiro de actuele voorraad doorsturen naar de marketplaces. Lees hier meer over Locked Products.

.

3. Het kan zijn dat de Stock Settings voor een marketplace een stock buffer in stand houden waardoor het op de marketplace lijkt alsof er geen producten meer op voorraad zijn. Lees hier meer over Stock Settings.