Vendiro Support

Om je nog beter en sneller te kunnen helpen hebben we bij Vendiro vanaf heden onze supportafdeling uitgebreid. Onze supportafdeling is o.a. gespecialiseerd in het beantwoorden van vragen over de Vendiro portal.

Heb je een urgente vraag? 


Dan kan je het beste even bellen met onze supportafdeling.

Het Vendiro support Team is van maandag tm vrijdag van 09:00 - 17:00 uur bereikbaar op onderstaande contactgegevens:

Het Vendiro Support Team
T: 071 - 203 25 00
E: support@vendiro.nl

 

Welke vragen kan ik naar support sturen?

Je kunt in principe elke vraag naar onze supportafdeling sturen, maar hieronder volgen een aantal voorbeelden van onderwerpen van support vragen:

Content

Offers

Orders

Repricer

Koppelingen

Feeds

Bugs

 

Content

"Ik heb een content push gedaan, maar ik zie nog niks veranderen, hoe kan dat?"
Content wordt ieder uur naar de marketplaces gepusht. Daarbij is er een verwerkingstijd bij de marketplace. Soms is dit een automatisch proces maar kan soms ook dagen duren als er handmatige validatie bij de marketplace zit.


Offers


"Op de product performance pagina staat de term 'Surplus', wat houd dit in?"

De surplus is het verschil tussen de minimale prijs en de daadwerkelijke verkoopprijs van een product. Hoe hoger dit bedrag is, hoe meer marge er is gemaakt ten opzichte van de opgegeven minimale verkooprijs


Orders


"Wanneer staan de marketplace orders in Vendiro?"
Vendiro haalt elke 15 minuten orders op bij de marketplaces. Het kan tot 1 uur duren voordat een order door de marketplace is vrijgegeven.


"Mijn order staat binnen Vendiro op de status 'Refused', wat houdt dit in?"
Een bestelling kan om meerdere reden op de status 'Refused' komen. Vaak wordt dit veroorzaakt doordat een product in jouw systeem niet op voorraad is. Om de concrete foutmelding te bekijken, kan je binnen de desbetreffende bestelling op de orderstatus klikken. Bekijk dit guide artikel voor meer informatie over het verwerken van refused orders.

Repricer


" Op de product performance pagina staat de term 'Surplus', wat houd dit in?"
De surplus is het verschil tussen de minimale prijs en de daadwerkelijke verkoopprijs van een product. Hoe hoger dit bedrag is, hoe meer marge er is gemaakt ten opzichte van de opgegeven minimale verkooprijs

"Ik geef mijn  minimale prijs exclusief BTW en commissies aan Vendiro door (prijsstrategie 1, 3 of 4), maar binnen de portal staan verschillende minimale prijzen."
Bij prijsstrategie 1, 3 of 4 bouwt Vendiro de minimale prijs op door de BTW en commissies (welke per marketplace verschillen) bij het doorgegeven bedrag op te tellen. Houd de cursor boven het bedrag om de prijsopbouw te bekijken of klik aan de rechterkant van de regel op 'Details' om de gebruikte fee group te bekijken. 

Koppelingen

Ook voor vragen over koppelingen met o.a Lightspeed, Shopify en Akeneo kan je bij onze support afdeling terecht.

Feeds


"Ik heb overdag productprijzen gewijzigd en wil dat deze gelijk naar de marketplaces worden gecommuniceerd. Hoe doe ik dit?"
Als je gebruik maakt van onze feed module, is het belangrijk om na de wijzigingen binnen jouw systeem binnen de module handmatig alle benodigde imports en vervolgens alle benodigde exports te uit te voeren. Controleer daarna eventueel enkele producten door een country feed te downloaden. Als de gewijzigde prijzen goed zijn doorgevoerd, kan je op deze pagina een extra import binnen de portal uitvoeren. Meer informatie over de extra import functie is in dit guide artikel terug te vinden.  Vendiro updatet elk kwartier de actieve producten op de marketplaces.

Bugs


"Ik ervaar een bug, hoe kan ik dit melden?"
Als je een probleem in ons systeem ervaart, kan je hiervoor terecht bij de support afdeling. Het helpt ons om de oorzaak sneller te achterhalen als je de concrete stappen om het probleem te recreëren omschrijft.

 

Wij willen je vriendelijk verzoeken om jouw vragen zoals hierboven beschreven vanaf nu naar support@vendiro.nl te sturen. Onze supportafdeling zal de vragen binnen 24 uur beantwoorden. Op deze manier word je ook bij afwezigheid van jouw accountmanager altijd snel en professioneel geholpen. Ook kan je veel antwoorden op vragen vinden in onze kennisbank: https://guide.vendiro.nl/

 

Voor welke vragen kan ik terecht bij mijn Customer Success manager? 

Natuurlijk blijft jouw Customer Success Manager het contactpersoon binnen Vendiro voor strategische en complexe inhoudelijke vragen. Lees in dit guide artikel meer over Customer Success.